Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołów II i III sesji Rady Powiatu.
4.
Informacja o pracy Zarządu i wykonaniu uchwał Rady Powiatu Obornickiego (druk 1 – osoba referująca: Starosta Obornicki p. Zofia Kotecka).
5.
Informacje Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym
6.
Pytania przedstawicieli gmin oraz gości do Zarządu, Rady Powiatu, kierowników jednostek oraz zapytania radnych i kierowników jednostek do przedstawicieli gmin. Pytania do radnych Sejmiku i posłów oraz pytania radnych do kierowników jednostek.
7.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu Obornickiego nr LXXVI/386/23 z dnia 26 września 2023 r. w związku z zatwierdzeniem do realizacji w okresie od dnia 01.01.2023 r. do dnia 31.12.2024 r. projektu pt.: „Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie obornickim (I)” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 6 Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+) Działanie 6.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy – projekty PUP (druk 2 – osoba referująca: p.o. Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy p. Magdalena Górna).
8.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia jednorazowej zgody na używanie jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi na Jeziorze Rogoźno w dniach od 3-4 sierpnia 2024 i 28-29 września 2024 r., (druk 3 – osoba referująca: Starosta Obornicki p. Zofia Kotecka).
9.
Informacja na temat rozwoju odnawialnych źródeł energii na terenie Powiatu Obornickiego (druk 4 – osoba referująca: Naczelnik Wydziału Budownictwa i Rolnictwa p. Karolina Bak).
10.
Sprawozdanie finansowe SP ZOZ za 2023 rok (druk 5 – osoba referująca: Dyrektor SP ZOZ w Obornikach p. Małgorzata Ludzkowska).
11.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Obornikach za 2023 (druk 6 – osoba referująca: p. Urszula Bak Powiatowy Rzecznik Konsumentów).
12.
Raport o sytuacji ekonomiczno – finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Obornikach za rok 2023 (druk 7 – osoba referująca: Dyrektor SP ZOZ w Obornikach p. Małgorzata Ludzkowska).
13.
Podjęcie uchwały w sprawie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Obornikach za rok obrotowy 2023 oraz prognoza na lata 2024 – 2026 (druk 8 – osoba referująca: p. Urszula Bak Powiatowy Rzecznik Konsumentów).
14.
Sprawozdanie Rady Społecznej SP ZOZ za 2023 rok (druk 9 – osoba referująca: p. Urszula Bak Powiatowy Rzecznik Konsumentów).
15.
Aktualna sytuacja w zakresie służby zdrowia na terenie Powiatu Obornickiego (druk 10 – osoba referująca: p. Urszula Bak Powiatowy Rzecznik Konsumentów).
16.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2024 rok (druk 11 – osoba referująca: Skarbnik Powiatu Joanna Konieczna).
17.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Powiatu Obornickiego na lata 2024-2036 (druk 12 – osoba referująca: Skarbnik Powiatu p. Joanna Konieczna).
18.
Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej (druk 13 – osoba referująca: Skarbnik Powiatu p. Joanna Konieczna).
19.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie, lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (druk 14 – osoba referująca: Skarbnik Powiatu p. Joanna Konieczna).
20.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Obornickiego oraz przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Obornickiego:
a)
zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
b)
wybór Przewodniczącego Komisji (głosowanie jawne),
c)
wybór pozostałych członków Komisji (głosowanie jawne),
d)
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej (druk 15 - osoba referująca: Przewodnicząca Rady p. Aleksandra Kulupa).
21.
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Obornickiego oraz Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Obornickiego:
a)
ustalenie liczby członków Komisji,
b)
zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
c)
wybór Przewodniczącego Komisji (głosowanie jawne),
d)
wybór pozostałych członków Komisji (głosowanie jawne),
e)
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu Obornickiego (druk 16 - osoba referująca: Przewodnicząca Rady p. Aleksandra Kulupa).
22.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Powiatu Obornickiego (druk 17 - osoba referująca: Przewodnicząca Rady p. Aleksandra Kulupa).
23.
Interpelacje i zapytania radnych.
24.
Odpowiedzi na interpelacje radnych.
25.
Wolne wnioski i głosy.
26.
Informacje i komunikaty przewodniczącego Rady.
27.
Zamknięcie V Sesji Rady Powiatu Obornickiego.